tirsdag 6. november 2012

Pizzasnurrer.

Jeg er glad i å lage pizza, men har aldri vært noen kløpper på hverken pizzasnurre eller pizzaboller. men barna vil gjerne ha det, så da må mor bare hive seg utpå.

Jeg tok utgangspunkt i en gjærdeig fra Ingrid Espelid.

Da trenger du: (i oppskriften stod det til ca 10 stk, men jeg fikk en god del fler)
1pk tørrgjær
1ts honning
6dl lunket vann
12-13dl hvetemel
1ts salt
4ss olivenolje.

Sett deigen og la den heve i ca 45 minutter. Jeg delte den deretter i to. Kjevle ut den ene delen til et rektangel og legg på fyll. Jeg smørte med tomatpure og hadde på kjøttdeig til de som var til ungene. (De er ikke super avanserte i matveien). Til de voksne stekte jeg løk og mais med kjøttdeigen og hadde det på. Legg litt ost inn før du ruller sammen og deler. Legg litt ost på toppen og la dem etterheve i ca 20 minutt før du steker dem på 200 grader i 10-12 minutter.

Strengt tatt er det bare fantasien som setter grenser for hva du kan fylle dem med.

Den andre delen av deigen kjevlet jeg ut og smørte med Philadelphia ost, før jeg hadde på feta, soltørkede tomater, oliven og spekeskinke. Rull sammen, skjær i skiver, etterhev og stek på samme måte som forrige del.

Skal jeg være ærlig, er jeg mest begeistret for den voksne typen med oliven og feta;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar