søndag 2. desember 2012

Makaroniform

En av slagerne jeg husker fra min egen barndom er mammas makaroniform. Den slår godt an blandt barna her i huset også. Egentlig er det jo bare makaroni og pølser, men det føles liksom bedre å servere det i form:D Snakk om å lure seg selv!

Super enkelt å lage. Kok makaroni etter anvisning på pakken. Vi er fem i familien, og jeg pleier å koke 5dl makaroni. Kutt opp middagspølse i små biter. Ha begge deler i ei ildfast form sammen med eggestand. Jeg pleier strengt tatt bare å slumpe litt her. To-tre egg og to-tre dl melk, litt salt og pepper og visp godt sammen. Heller over pølse og makaroniblandingen.

Så dekker du formen med ost. Inn i ovnen på ca 200 grader i ca en halv time. Varierer litt fra ovn til oven. Når dette står på menyen er jeg hvertfall garantert at ungene spiser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar