søndag 5. februar 2012

Mer hyttebygging!

Det går stadig framover med hytta. Men det er mye som skal gjøres og det går ikke så fort når det er lang reisevei og man bare kan jobbe lørdager. Men denne helga hadde vi mulighet til å dra begge to, og i tillegg hadde vi med en god kamerat til å hjelpe, og da kan man få gjort litt.

Vi måtte starte dagen med en stor bærejobb. Ca 900 kg fliser og 1200 meter panel skulle bæres inn. Her ligger stuepanelen nå tørt lagret i kjøkkenet.
På loftet er alt isolert og plastet, men så mye lenger enn det har vi ikke kommet.

Denne lørdag ble taket i vaskerommet ferdig. Nesten all panelen til soverommet nede er ferdig kappet, og en god del av det er ferdig behandlet.
Panelen er beiset med et strøk drivved. Det store spørsmålet nå er om vi vil ha et eller to strøk. Da jeg så prøvene tenkte jeg at jeg ville ha to strøk, men nå, etter å ha beiset så mye med ett strøk, synes jeg egentlig det ser ut som det er nok. Hmm!
Første vegg ferdig panelt, jeg fikk til og med brukt spikerpistolen;)   Avslutter med litt vinterstemning fra loftsua!


2 kommentarer:

  1. Det blir fint! :) vi håper vi får være med en gang og gå på ski ;)

    SvarSlett
  2. Takk, takk. Ja håper dere vil være med ei helg. Hadde vært koselig:)

    SvarSlett