fredag 1. juli 2011

Sprøyter og sprøyteposer.

Skulle tro det var enkelt nok. En sprøytepose og en, eller flere tupper til å sette i, og så - sprøyt i vei. Men neida, enkelt skal det ikke være. Har lenge hatt sprøyteposen til Tupper liggende i skuffa, men bruker den sjeldent. Forrige uke var jeg på Ikea, og oppdaget at de også solgte sprøyteposer sammen med flere forskjellige tupper. Billig. Jippi, tenkte jeg og handlet! Så etter gårsdagens store bakedag, var det tid for pynting av noen av cupcakene. Kan jo ikke pynte alle, orker jo ikke spise det. Begynte optimistisk med sprøyteposen fra Ikea. Hadde laget en hvit sjokoladekrem, mmmm. Satte den litt i kjøleskapet så den skulle bli litt bedre å jobbe med, hadde i posen og satte i gang. Blæ! En ting var at kremen ble litt for kald og hard å sprøyte ut, en annen ting var at den trengte gjennom posen, slik at man hadde den over hele hendene:( Skuffelse. Kan ikke anbefale Ikea posen til noen!

Så var det å bytte til Tupper sitt utstyr. Hadde laget en espresso-sjokolade krem som jeg optimistisk fylte i posen, før jeg begynte å sprøyte. Dermed kom jeg på hvorfor jeg aldri bruker den. Kremen tyter nemlig ut mellom posen og tuppen. Grrrrr. Ser jo kjempeflott ut med noen kladder med krem midt oppå! Heldigvis har glassmagasinet her bestilt inn flere tupper fra Wilton og engangsposene, så nå tror jeg jeg utsetter resten til de har fått varene. Resten av muffinsene ble lagt i frysen.



De ferdigpyntede, men akk, ikke helt vellykkede, cupcakene ble servert til naboene på dugnad på lekeplassen.





2 kommentarer:

  1. Det skjer ikke med min tupper pose. men tuppene er ikke riktige... Må kanskje prøve meg på de derre oreo cupcakene hvis de var så gode. Tips til hvilke jeg kan lage til søndag?? :) Nå tar vi straks en tur til mormor.

    SvarSlett
  2. Vaniljeoppskrifta var utrolig god. Og HÆ??? Må ta med min og sammenligne med din og sehva som i all verden er feil med den teite posen min da!!

    SvarSlett